onsdag 28 augusti 2013

Lappteknik

Hej!

Jag blev så inspirerad av ett lapptäcke jag såg någonstans, så jag tänkte att jag gör en LO med lappteknik.


Jag har en cardstock, White Bazzil, i botten. Sedan har jag använt papper ur Prima Marketing- Bohemian Bamboo- Paper Pad 6x6. Dom har jag skurit i 4,5 cm stora rutor med min skärmaskin. Jag limmade på rutorna med ett lim som inte torkar så fort för att kunna röra rutorna på plats. När man skär blir det sällan exakt, exakt på halvmilimetern, utan det kan skilja pyttelite och har man då 5 rutor på rad så syns det till slut. Därför kan man behöva sjystera lite och då är det bra med lim som inte torkar så fort.


Jag satte fotot på 3D-kuddar och skrev "MYS" med skumbokstäver (dekorgummi) i vitt.

Klart!

Lycka till med din LO i lappteknik. Det hade varit kul om vi fick så din tolkning!
MVH Miaa

Inga kommentarer: