onsdag 7 augusti 2013

LO mixed media, med Smurfarna

Idag visar jag en till LO med mixed media teknik. Jag gjorde på samma sätt som LO:n med min dotter på.


Min son älskade(r) sina smurfar. Det ville jag dokumentera och sedan är ju smurfarna så fina! Jag gjorde som på den förra LO:n, tittade i mina lådor efter saker jag kunde ha på. Här har jag lagt på punchinella först och sedan målad med vit Gesso.


Jag hittade också några "mynt" med hål i mina gömmor som fått Gesso på sej. Det ger lite liv i LO:n när man har andra saker under färgen. Bokstäverna är i skum, eller dekorgummi, och är självhäftande. Dom finns i en mängd färger, men vill man färga själv i rätt nyans så rekommenderar jag dom vita. Man kan använda något av Tim Holtz Distress-färger, tex.


Sprayfärgen jag använt är egentillverkad mist, sprayfärg. Man tar en Mini Mister och fyller med vatten, nästan ända upp. Sedan tar man Distress Ink Refill. Jag valde färgerna Broken China (blå), Mustard Seed (gul) och Barn Door (röd). En Mini Mister till varje färg. Man häller i ett pipett-tryck i varje flaska. Om man vill ha lite skimmer i färgen tar man en "knivsudd" med Pefect Pearl i den färg man tycker passar bra. Misten sprayade jag på den torra Gesson, lite här och var.

Om man inte vill göra egen mist, sprayfärg, så finns det massor av fina, roliga färger hos Scrap och Hobby!

Genom att ta ett superstort foto blir fokus verkligen på det man vill framhäva på LO:n.

Lycka till med din egen LO!
MVH Miaa

Inga kommentarer: