måndag 25 april 2011

Minialbum med Bind It All-maskinen


Så här på annandag påsk vill jag visa något helt annat än påsk! Jag har gjort ett väldigt enkelt minialbum med min Bind It All-maskin. Ibland "orkar" jag bara inte med att dekorera och fixa och trixa... Då gör jag såna här album.


Jag limmar helt enkelt ihop fotona och sätter dom i BIA:n, gör hål och i med en spiral. Här på framsidan har jag gjort remsor av vit cardstock, stämplat bokstäverna (alfabet från Artemio) med svart vattenfast dyna och dragit med Distress Stain Fired Brick.



Oftast kan jag inte låta bli att dekorera lite grand, då blir det i spiralen. Alltid har jag band som matchar bilderna på insidan och sedan smågrejer som passar temat lite. Här har jag satt i småsaker från en klocka som jag plockade isär, en pen-spets (pen nibs) från Tim Holtz och en liten trollslända från Reprint. Det kanske inte matchar fotona exakt, men min längtan till sommaren blev stark när jag tittade på bilderna...



Inuti detta album har jag använt en dymo för att skriva små textremsor med.



Enklare blir det inte. Ett tips är att använda det här sättet med foton från födelsedagar (jag brukar göra en LO och resten av bilderna i såna här album). Smidigt och framför allt: Man får gjort det! Mina bilder har en tendens att hamna på hög annars, jag hinner inte scrappa alla foton jag vill. Detta blir ändå lite "mer", än att bara sätta in i fickor i ett fotoalbum, tycker jag!


Ha en skön dag!


/Miaa

1 kommentar:

snorsk sa...

Bra idé! Den ska jag komma ihåg! Man har ju en del foton liggandes som bara väntar... ofta förgäves också... ;-)
Tack för tipset!