onsdag 29 februari 2012

Grattistag!

Idag skulle jag ha visat ett kort, med gesso, färg och lite annat kladd på. Men det kortet hade även jos på sej tillslut, så det var bara att slänga! Kan man bli tröttare på sej själv, eller??? Jag fick göra en snabbis istället. Det blev en tag:


Jag har använt ett färdigembossat papper med prickar på, som bas. Jag har helt enkelt klippt ut en lagom bit och gjort som en tag. Jag rev nederkanten som en extra effekt. Jag rev ut delar av tissue rap som jag har limmat lite slarvigt på. Sedan tog jag ett grönt band och gjorde som en bård över tagen och även en rosette. Små remsor med vit cardstock och en svart penna fick bli skyltar. Ugglan från YouDo är en gulig detalj som gör hela tagen, tycker jag.


Eftersom jag limmar detaljderna med limpistol, kan jag välja själv hur mycket nivå jag vill ha på tagen. Jag tar bara en högre hög med lim och lägger försiktigt på detaljen där den ska vara. Alstret blir med levande med nivåskillnader än om man plattar till allt.

Ha en skön dag!
MVH Miaa

Inga kommentarer: