onsdag 18 juli 2012

OMLOTT-LO

Hejsan!

Jag har gjort en "omlott-LO" mha Inkidos papper Spring Time No 1 och No 3. Dom består av rutor som är 6*6, eller ungefär 15x15 cm.


Jag har lagt ut rutorna på ett brunt cardstock och skar till fotot kvadratiskt. Sedan har jag lekt fram var alla rutor ska vara. När jag var nöjd limmade jag på dom med min limpistol. Jag valde den för att kunna limma snabbt och inte på så många ställen.


Jag hoppas du kan se att rutorna inte ligger slätt på varandra, utan är lite "lösa", för att skapa lite mer liv och 3D-effekt på LO:n. Jag har skrapat alla papperskanter med en Edge scraper.


Texten är stämplad på vita pappersremsor som jag klippt till och dragit med nageln lite löst på undersidan, för att få lite böj på dom. Jag har stämplat med Artemio bokstavsstämplar och Distress Dyna Worn Lipstick. En vit blomma med en brun brad i mitten, som jag hittade i mina gömmor, har jag satt som dekoration.

RÖDA OCH VITA - RED AND WHITE - FASHION FLOWERS INKIDO PAPERCRAFT SCANDINAVIA - rod-vitfashionflower


Dom här blommorna är väldigt fina och ett bra alternativ till den jag har! Dom är från Inkido. Väldigt vackra!



En spets längst ner gör LO:n lite mjukare!


Lycka till med din Omlott- LO!

Inga kommentarer: