onsdag 6 februari 2013

Alla Hjärtans dag

Ingen har väl missat att det är Alla Hjärtans Dag snart? Den 14 februari är det dags. Gör lite mysigare hemma, vetja, vid middagsdags. Lägg fram servetter och duka lite finare än vanligt. Kanske lite tulpaner i en vas på bordet? För att "hjärta-till" det lite kan man göra enkla hjärtan att sticka i vasen också:



Jag har helt enkelt klippt ut hjärtan ur olika rosafärgade papper. Här är: Making Memories Glitter bird love, som är dubbelsidigt (hjärtat till vänster och i mitten) och Making Memories Diecut Stamp Love (det till höger). Jag har först klippt ett hjärta sedan har jag lagt aviga mot aviga och klippt runt, så jag använder det första hjärtat som mall.



Sedan limmade jag ihop hjärtarna med en metalltråd mellan. Jag kan tänka mej att sticka ner såna här i cupcakes, på tårtor eller varför inte mashmallows? Att doppa mashmallows i smält choklad och sedan i mulitfärgad strössel det är både enkelt och gott! Och ner med ett hjärta i... Snyggt och gott!

Om man inte vill ha en vas på bordet, kanske man hellre vill ställa en liten bur med ett hjärta i:


Buren är min privata, har fått den i present av min mamma... Den hänger med i årstider och högtider och förändras utefter det... Nu när det är Ala Hjärtans Dag har den fått ett "stenhjärta" dekorerat med lite mjukare dekorationer:


Själva hjärtat är ett frigolithjärta och målat med stenfärg från Duncan, med färgen som heter Sierra. Stenfärgen finns även i Slate (en mörkgrå färg), Canyon Rock (en terracottafärgad) och Sand (en sandfärgad). Färgen innehåller små, små korn som ger effekten av riktig sten! Spännande!


Jag har dekorerat med en bit spets, några bitar av en swirl av halvpärlor, några rosenknoppar, en chipboardnyckel (som jag hittade i mina gömmor) och en liten bit av pappret från Making Memories Diecut Stamp Love.



Här är andra sidan av hjärtat. Man kan också stansa ut en egen nyckel. Tim Holtz sizzix die Mini Lock and Key  och en bit kartong.


I toppen på buren har jag satt ett ryschband och en rosenknopp.

Lycka till med dina dekorationer till Alla Hjärtans Dag-bordet!

MVH Miaa

Inga kommentarer: