torsdag 10 december 2009

Tim Holtz-inspirerad

Våra vänners tvillingpojkar fyllde hela 17 år!! Jag gjorde var sin tag till dom och satte på varsin påse twister. På tagsen fanns även pengar. Jag brukar gå in på Tim Holtz blogg, där han varje dag har steg för steg beskrivning på hur han gör jultags. Det är 12 stycken han ska göra. Väl värt ett besök! Jag har blivit väldigt inspirerad och utifrån det gjorde jag tagsen till killarna.

Papperet till tagsen är ur en gammal serie från Basic Grey; Infuse heter det.



På den här stämplade jag med Stämpelbodens "bakgrund med klocka"-stämpel med Distressdynan "Walnut stain". Jag använde själva prickarna på stämpeln några fler gånger också, fär att fylla ut lite. Jag har också stämplat med en genomskinlig embossingdyna och embossat med ett genomskinligt pulver. Ramen runt paketen är Grungboard som jag först använt Walnutstain"-dynan och sedan en versa colordyna; bark. Jag embossade med UTEE-pulver för att få ett rostigt uttryck. I ramen finns en rad med paket som jag inte vet var den kommer ifrån. Själv har jag fått den av min goa Granninna... Jag har färglagt med promarkerpennor. Två brads i hålen på ramen. Jag har chalkat runt kanterna med walnut stain dynan.




Det första jag gjorde här var att stämpla Grattis. Sedan la jag över en postit-lapp och stämplade manstorson. Den maskade jag också och gjorde som jag gjorde med ramen på det översta kortet. Så hela tagen får en lite rostig känsla.

MVH Miaa

Inga kommentarer: