söndag 11 maj 2008

Bröllop

Grattis mamma!! Det är din dag idag!!

Vi var på bröllop igår. Ett litet ett, med föräldrar och syskon + familj, dvs 11 stycken. Det var ett väldigt trevligt, mysigt och avslappnat bröllop, där middagen var hemma hos brudparet efter vigsel i kyrkan. En kock var inhyrd till matlagningen. Det serverades 3 rätter bestående av Pilgrimsmusslor med nån smetpasta på och en sallad på bla roccola, Hälleflundra på en bädd av rostade potatisar, spenat, nån grön buljong och en annan smetpasta och efter det tre olika ostar med ett grovt bröd och ett med valnötter i. Barnen serverades en 2 rättersmeny med rostad potatis och kyckling med sås och vit chokladmousse med hallonsås. Detta var en så god middag att jag inte kan beskriva med ord. Det var väldigt trevligt med en egen kock som stod och lagade maten i köket. Han presenterade sej själv och maten på ett väldigt bra sätt, sedan att jag inte kommer ihåg exakt vad det var för pastor mm, det är en annan sak... Givetvis var det även tårta.



Massa skålar i champange, väldigt goda viner och sedan baileys för mej och whisky mm för andra. Även en absint hade åkt fram, men karlarna bara smakade... Inga hallusinationer här inte!! Vi kom hem med taxi vid 00.30 med en sovande son och en dotter som skelade av trötthet (det var nog inte bara hon som skelade, även pappan i den här familjen gjorde nog det också lite, lite, fast inte av trötthet då! Haha!!)

Jag gjorde såklart ett kort till brudparet också!



Inspirationen har jag fått genom att titta på olika bilder av tårtor på nätet. Hela kortet (utan bandet då...hihi!) är gjort av bazzilpapper. Själva tårtan har jag klippt ut för hand. Jag har rullat dom små "pärlorna" själv: skar små rutor, ca 1x1 cm och doppade i vatten och rullade mellan fingertopparna. Rosorna är också egentillverkade: en remsa på ca 1x5-6 cm som jag klippte i ena kanten med en "böljande" mönstersax och sedan snurrade lite hårt först och sedan lite lösare. Hjärtat i toppen är en punch och "K `hjärtar´ L" är QK Katie.

Snart ska vi till min mamma på kalas, hon fyller 58 år idag! Grattis mamma!! Hennes alster lägger jag ut i kväll eller i början på kommande vecka! (Man vet aldrig, hon kanske kikar in här...)

Ha en solig dag! (Kanske den sista för heeeeela sommaren, vem vet!)
Miaa

1 kommentar:

gudrun sa...

Hei Miaa. Så fine bryllupsbilder. :)
Du spurte hva hvitsippa heter på norsk, den heter hvitveis. :)

God vår, og takk for koselig kommentar på bloggen min. :)