lördag 31 maj 2008

Inte mycket nytt...

... nä, det har det inte blivit. Jag har haft fullt upp med läkartider, simträning, olika tillställningar mm. Det var ett tag sedan, men jag har dekorerat min nya almanacka. Den har jag inte visat här. Det var en skiss på swescrap-bloggen som jag fastnade för:


Om du tittar noga på skissen så överlappar rundeln den ena rutan. Det löste jag såhär:


Såhär är ser det ut om man lyfter bort plastframsidan:


Och här är den:


Jag fick den publiserad också. Det känns alltid lite konstigt när jag scrollar ner och ser att något alster jag själv gjort kommit med. Första känslan/tanken är alltid "men är det nå´n som gjort som jag?". Haha!

Igår var vi ute i skogen i en scoutstuga med jobbet. På kvällen... Vi tackade av vår rektor som ska gå i pension. Det var en överraskningsfest och hon blev totallurad! Det är alltid kul när det blir så lyckat. Och vad många skratt vi fick. Det berättades många roliga historier. Sedan var det såklart lite tårar också. Hon tyckte det var fantastiskt att så många kom en fredagkväll just för hennes skull. Vem hade inte blivit rörd över det?? Det är synd att hon slutar, men jag förstår henne. Vem vill vara rektor och tvingas stå för dom ekonomiska förutsätningar som vi får???? Att ha ett barntimantal på varje avdelning på mer än 700 och en personal på 3 heltider??? Sanslöst!! Det kan bara leda en väg... Utför!!

Ha nu en underbar sommarhelg!! Det ska vi ha!! Vi ska till stranden och sedan på middag hos svärföräldrarna. Där kommer även min svägerska med familj att vara med!! Ska bli härligt!!!

/Miaa

Inga kommentarer: