tisdag 14 april 2009

Påsken över

Vi har varit i stugan i Skåne och haft superhärligt! Vädret var väldigt våligt, nästan sommar, fåglarna kvittrade och härligt god mat! Härligt, härligt!

Min man fyllde år för ett tag sedan, men han var då i New York och jobbade så vi firade honom lite grann, jag och barnen, när han kom hem på långfredagen. Jag gjorde det här kortet:



Eget "mönsterpapper": Jag duttade stämpeldynor på ett plastunderlägg, sprejade med vatten, lade ett vanligt ritpapper i färgen så det fick suga åt sej och målade lite cracklepaint på ena sidan. Pappret blir härligt buppligt! Grungboard-hjärta: Jag färgade in det med distress-färg, och embossade UTEE på. Det blir härligt buppligt, det också! Klock-chipboard: Jag målade hela klockan med cracklepaint, "siffer"-strecken och visare färgade jag in med svart distressfärg och lackade med 3D-lack på. Grungboard-nyckeln: Färgade jag med guld-pearl-pulver, lackade uppepå med 3D-lack, nyckeln sitter i en pärlkedja som sitter i en klämma. Grungboard-stjärnorna: färgad med gulddyna och UTEE.

Just nu håller jag på med kort till min mammas väninna och min morbror, dom fyller år dagarna efter varandra...

Själv ska jag till Reuma i Borås. Ikväll blir det möte på jobbet!
Ha det bäst!
/Miaa

Inga kommentarer: