onsdag 15 juli 2009

Hejsan!

Nu äntligen har jag hittat sladden så jag har kunnat ladda över bilder till datorn! Jag har några kort jag tänkte visa, men jag tror att jag tar ett eller två åt gången.

Denna gången är det bröllopsinbjudningen till medeltidsbröllopet vi var på:



Så här såg inbjudningarna ut, men eftersom jag råkade kladda lite på vänster sida, så jag gjorde trädet där... på alla andra är trädet på höger sida. Så här:


Det är ett lite finare bomullspapper som är rivet och "bränt" på kanten. Jag har använt mej av stämpeldynor för att "bränna" kanten; först en mörkt brun och sedan en grön precis i kantkanten. Texten tror jag är vanlig i word eller nåt... Sedan har jag stämplat med ett kit från Hero arts med massa ormbunkar av olika slag. Trädet är ett ax som var med i samma kit.

Sedan kan jag visa ett kort jag gjorde till min jobbarkompis när hon skulle sluta hos oss:


Ett enkelt, men fint kort, tycker jag. Jag hittade skissen nånstans på nätet. Det är helt enkelt ett papper med lite blommor och snirklar i ena hörnet, en klisterbård, en rub-on fjäril, några rosor och några halvpärlor.

Nu ska jag väcka min sambo... Vi har inga barn hemma, för vi ska egentligen bygga nytt balkongräcke, men eftersom han inte kom och la sej förrän 2 eller nåt i natt, så tänkte jag att han kunde sova... Sedan ska jag till A-sås för att hämta en beställd grej och sedan ska jag hjälpa till med räcke!

Ha det bra!
/Miaa