måndag 27 juli 2009

Dags för nya alster

Tänkte lägga in lite nya alster, innan vi ger oss av igen, denna gång till stugan.

Börjar med ett kort till barnens kusin, som fyllde 3 år.

Har använt mej av Penny Blacks elefant-stickers som jag satt på en ruta som sitter på 3D-kuddar. Jag har stämplat fjärilarna och klippt ut, och ugglorna är såna där mjukfluffiga plastklistermärken.

Ett kort till en jobbarkompis som slutade.

Här är en enkel skiss, som jag hittat nånstans. Känns som om jag redan visat detta kortet. I vilket fall som helst är det en bårdsticker, en rub-on-fjäril, havlpärlor och några rosor...

Sist ut min mammas födelsedagskort, detta var i maj...



Mönstrat papper i botten som stomme, en wellpappbit, som jag rivit i kanterna och chalkat med stämpeldyna, en tygbild, som jag hittade ett ark av på mässan i våras, en grungeboardram som jag först chalkat med en rostbrun, sedan UTEE-pulver som jag embossat och sist på med lite mörk dyna, fjärilspojken är också en urklippt tygbild, fjärilen är en bit spets med en ståltråd virad och till två spröt, en ros på själk och en charm med texten "made with love", siffror är rubons och prickarna är pearlmaker, ramen runt är bara ritad.

Ha en bra semester trots regn...
MVH Miaa

Inga kommentarer: