onsdag 5 augusti 2009

Konfirmationskort

Det här kortet gjorde jag till min kusin när hon konfirmerades.



Bakgrundspappret är en bit av omslagspapperet som paketen är inslagna i. Not- och spets- (längst ner) -pappret är från början ett emballage till något... Wellappen har jag gjort med ett enfärgat papper som jag har rullat genom en "skrynkel"-"maskin". Mönstersaxen har kommit fram och lite rivet i kanten. Ängeln är en Goebel-brosch. På insidan av kortet har jag skrivit en dikt som jag hittat på nätet om en skyddsängel och att kusinen har en. Jag har dekorerat med halvpärlor, stämpel, chalkat på kanter, rosor och garn.


Jag vet inte om det syns så bra, men det är tre paket i celofanet, alla tre med olika band som också finns i knuten. I paketen finns en hjärtskål, godis och ett armband.

1 kommentar:

zizzi sa...

Ljuvligt vännen och tack för din kommentar! Ska göra ett litet försök till att blogga!

Kram Cissi