tisdag 1 juni 2010

VARNING!!

Lekande barn!

Tänk att vi var tvungna att ha en skylt med "Varning lekande barn" utanför oss, på gångbanan! Bilar och moppar körde riktigt fort! Nu har vi fått en grind längst bort på banan, så just nu är det riktigt lugnt. På denna LO använde jag skylttexten till rubrik, tyckte det var riktigt passande!



Det underbara molnpappret har blivit en ram som jag satt på 3D-kuddar. Utropstecknet har jag klippt ut i ett blått papper på frihand. Jag har lackat med Glossy Accent och fäst det på 3D-kuddar. Glossy Accent kan även användas som lim och fäster på allt!



Dom söta paljetterna är väldigt passande här. Dom är präglade så man ser alla små detaljer som backspeglar, handtag mm. Supersöta!



Texten är QK Diesel-alfabet; "Varning" och "Barn" är rött papper som jag har lackat med Glossy Accent och ordet "Lekande" är utstansat ur baksidan på det gröna molnpappret "Barnsligt". Ett tips för att tona ner färger eller mönster är att glittra uppepå. Det gjorde jag med "Lekande" för jag tyckte att ränderna tog över annars. Allt är fäst med 3D-kuddar.

Material från Scrap och Hobby!
/Miaa

2 kommentarer:

hellenbell sa...

härligt å se dig använda samma papper på så många olika projekt! det är ju underbart, det med molnen.

Sari Hänninen sa...

jag var lite klumpig när jag skulle testa Martha Stewarts circle cutter... en flik hud slets med... Men men... D går över... Ett plåster dämpar ju den värsta smärtan... Om ett år kommer jag nog inte ens ihåg det :-)...