onsdag 28 mars 2012

Påsktag

Hej!

Denna gång visar jag en tag i glada färger med en påskfågel på.


Eftersom jag ville ha glada färger på denna tag, så har jag valt att göra en vit tag. Jag tog helt enkelt ett vitt cardstock och klippte i lämplig storlek. Jag började med att embossa ett gult mönster på en bit av tagen. Jag använde en mask från Prima som jag duttade en embossingdyna i hålen. När jag tagit bort masken tog jag ett gult embossingpulver som heter Lemon och hällde över. Sedan värmde jag på med min embossing fön, denna från Tim Holtz, så att pulvret fastnade. Efter detta tog jag en rosa dyna, Versa Color Pink, och drog längs med kanterna på tagen. Den rosa tyllen har jag hittat i mina gömmor, den satte jag längst ner med min limpistol. Jag tog tissue tape från Tim Holtz och satte slarvigt ungefär i mitten på tagen (se bilden). Efter det började jag med detaljerna:


Jag satte en bur från Prima på en liten bit tyll och knöt dit ett gult band med nyckel på.


Fågeln på kvisten är i trä och från Artemio. Jag målade den gul med Distress Stain Mustard Seed. Kvisten har fått ett lager med embossingpulver i en grön färg.



 Det var första gången jag provade att embossa på trä, och det gick fantastiskt bra! Det blev lite buppligt, men för mej gör det absolut ingenting, det blir bara en till yta som förstärker tagens helhet.


Den lilla skylten i höger hörn är en liten kyckling jag klippte ut från Reprints papper Glad Påsk. Där står även Glad Påsk. Metallramen är en bra räddning när det "fattas" något... För att få ihop tagen lite har jag satt turkos halvstenar på några ställen. Denna gång sitter det faktiskt inte i en trekant, utan på fyra ställen; metallramen, vänster sida vid fågeln, höger sida vid buren och mitt i rosetten. I hålet i tagen och rosetten är samma gula band som på buren.

Ha en skön dag/kväll/natt!
MVH Miaa

Inga kommentarer: