onsdag 27 juni 2012

LO med distress

Hejsan!

Idag visar jag en LO med två olika distressprodukter. Man kan kombinera och kladda och göra i stort sätt vad man vill med dom olika distressprodukterna. Har man då, som jag, samma färger i dom ilka produkterna, kan man använda olika tekniker, fast med samma färg...


På den här LO:n har jag använt mej av Distress Ink och Distress Stain. Eftersom färgerna lila och gul dominerar på fotot, ville jag ta upp dom färgerna för att få harmoni i LO:n. Färgerna heter Milled Lavender och Antique Linen. Jag började med att droppa färg från Inkens pipett på ett plastunderlägg. Sedan sprayade jag där på med vatten. Jag la i den vita cardstocken och lät färgen sugas upp lite grand. Sedan tog jag en template (schablon, stencil, mask) i form av ett hönsnät och färgade in tre ställen på min LO med Distress Stain. Tre ställen i en trekant går fint ihop med ögat, det ger en harmoni och ett samlat intryck.



Jag har också använt en tredje färg. För att bryta av, men ändå matcha, så valde en grön färg på en spets och halvpärlor. Det finns även vit och lila halvpärlor på LO:n. Jag stämplade titeln direkt på LO:n med en vattenfast stämpeldyna, Staz-On, för den inte ska reagera med Distressprodukterna. Bokstavsstämplarna är från Inkadinkado.


Jag har även stämplat med en bakgrundsstämpel med hjärtan på från YouDo, på tre ställen. Även här har jag använt Staz-On. Den dynan finns i flera olika färger.

Ha det bäst!
/Miaa

Inga kommentarer: