onsdag 6 juni 2012

Rosa klet och kladd

Hejsan!
Idag visar ett kort med INKIDO SUNSHINE papper som bas. Kortet är tänkt att kunna användas till vem som helst och vilken tillställning som helst. Jag valde att lämna textremsan tom.


Jag har valt att ta överdelen av Inkido´s papper Sunshine Pink Garden, med bården nedåt. Sedan limmade jag dit en spets med blommor på. Min tanke var att jag skulle kleta en cirkel på kortet och trycka i en blomma för att få avtrycket, men Gesso var för kletig, så avtrycket blev inte bra. Så jag la blomman i kletet och färgade den med Gesson istället. Jag har färgat vit Gesso med Distress Stain - färgen Worn Lipstick. För att färga in på ett smidigt sätt tog jag en plastbit som jag slängt och la dit en hög med Gesso och sedan duttade jag på plasten på Distress Stain och blandade tills jag var nöjd med färgen.
Jag gjorde en textremsa av vit cardstock som jag klippte till i ena kanten och färgde med lite egen färgad rosa Gesso. Jag valde att inte skriva något på remsan för att kunna ha kortet till det jag vill. Jag kan tänka mej dop eller födelsedag tex.
Jag ritade en brun ram runt kortet för att samla ihop lite. För att få det att hända lite så kletade jag  till lite "strålar" med fingret och lite färg från plasten.


Jag dekorerade vidare med en bur i metall från Prima, ett knapphjärta och en uggla från YouDo´s knapppaket. "Snöreblomman" har jag bara virat till på plats. Jag satte Stickles Diamond på blombladens spetsar för att få mer liv. Som du ser så lyfter färgen ur Gesson, vilket är ett utmärkt sätt att få färg i Sticklesen.

Lycka till med ditt klet och kladd!


1 kommentar:

Cornelia sa...

En sån söööööt uggla!
Praktiskt med kort utan text, att ha när tillfället infaller och slippa stressa då. Fast jag hinner aldrig med att göra såna här "bra att ha"-kort...

Fint är det iallafall!