onsdag 1 augusti 2012

Hej!

Min arbetskamrat fylde 60 år och jag gjorde ett kort till henne.


Jag har använt två av tagsen på Reprints papper Summertags- jag klippte ut hunden och vände på pappret där tagsen inte har motiv.

SUMMERTAGS REPRINT RP0037 SOMRIGA TAGS PÅ SCRAPARK - tags

Som kortbas har jag ett enfärgat papper, som också är som matta under tagen. Ett mörkblått och ett ljustblått papper har fått vara med för att ta upp färgerna i den söta blomsterkorgen som hunden bär i sin mun.


Vita textremsor, som jag har distressat med Walnut Stain dynan och Blending Tool, liksom alla andra kanter. Jag har stämplat texten med Artemios bokstavsstämplar och 60 är handskrivet. Det fina metallhörnet har jag hittat i mina gömmor, men HÄR finns andra.


En söt pappersfjäril, som är slut just nu i butiken, har jag också distressat på. Små, små knappar som tar upp färgerna i hunden och ett brunt organzaband i hålet på tagen blir pricken över i!


På insidan finns samma enfärgade papper och för att binda ihop fram- och insida har jag gjort tags och satt bandet i hålen här också. Även textremsorna är som på framsidan.


Baksidan har fått en liten skylt som talar om att det är jag som gjort kortet.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: