onsdag 18 september 2013

Lager-på-lager

Idag visar jag ett kort jag har gjort, med lager-på-lager. Jag har använt en stämpel som man använder till mixed media väldigt mycket. På mitt kort är stämpeln i fokus, på ett annat sätt.


Som kortstomme har jag använt mej av ett papper från Prima Marketing Lifetime Collection Kit pappersblock 12x12 tum . Jag har klippt ut  texten och tagen är från samma block. I detta block finns det massor av bra, fina papper som passar utmärkt till mixed media (om man inte orkar hela proceduren), kort, LO:s, vad du vill!
Jag tycker inte det är roligt att färglägga, men en del stämplar tycker jag är fina som dom är. Den här flickan, tex. Den är från Prima och heter Mixed Media Doll Cling Stamp 910181. Hos Scrap och Hobby har den sällskap av två andra flickor:




Prima Mixed Media Doll Cling Stamp- 910143 - 910143
 
Den här finns HÄR.
 
Och:
 

Prima Mixed Media Doll Cling Stamp- 910167 - 910167
 
Alla flickor är ca 20 cm höga. Dom går utmärkt att färglägga, göra PP av eller som jag gjort, bara stämpla på vitt papper med svart dyna och sedan klippa ut. Du själv sätter gränsen på vad du kan hitta på!
 
 

Åter till mitt kort. Jag har använt många lager för att skapa en höjd och en "ordnad röra", det var vad jag kände för när jag gjorde kortet. Längst ner (alltså direkt på kortstommen) har jag ett textpapper som kallas för Karduspapper. Det pappret har jag skrynklat ihop och färgat vecken med min Blending Tool, Blending Foam på och doppat i stäpeldynan Distress Pad Walnut Stain. Sedan har jag vecklat ut pappret. Att skrynkla ihop pappret ger en höjd och en dimension. Efter det sitter det ett nät i grått och silver. Det ger lite skimmer-effekt och mattar av den skarpa svarta texten på pappret under. Efter det har jag fyra remsor av olika papper från Prima Marketing pappersblock Forever Young Paper Pad 6x6 tum. Uppepå dom har jag satt ett runt tårtpapper som är 11,5 cm i diameter. Jag handklippte en liten tag av ett vitt papper (från pappersinsamlingen) och klippte ut en tag med texten SMILE på från blocket, satte ihop tagsen med en säkerhetsnål (som jag sparat från något nytt klädesplagg). Dessa satte jag fast i en bit av ett band i färgerna taupe (beige) och silver som heter Fairy Rhymes från Prima Marketing. På tagen och på två andra ställen på kortet sitter det halvpärlor i färgen champange. Jag klippte även ut en liten kanin från Primapapperna och satte dit. Sedan klistrade jag dit flickan och texten SMILE. Klart!

Lycka till med ditt lager-på-lager-kort!
MVH Miaa

 
 
 


Inga kommentarer: