onsdag 25 september 2013

LO med en mixed media stämpel

Hej!

Idag visar jag en LO med Prima Mixed Media Doll Cling Stamp.



I botten har jag en Bazzil Basics Paper i färgen Lagoon. Sedan har jag ett papper ur Prima Marketing pappers block Lifetime Collection Kit. Det har jag skrapat kanterna på med en Edge Scraper.



Dom två översta hörnen har jag rullat in och sedan släppt ut, för att få lite effekt och inte en platt LO. Jag rev ur en bit av ett annat papper ur Prima blocket och satte i vänster övre hörn. För att få en effekt och att man ska se att det inte tillhör pappret under vek jag till en utstickande bit lite grand. Bandet som finns på LO:n är från Prima Marketing och heter Fairy Rhymes i taupe (beige) och silver. Bandet sitter inte fast hela vägen, utan jag brukar sätta några prickar lim lite här och där, för att få lita mer liv. Bradsen på LO:n är från Reprint och finns på en sån här karta:

Metallblommor och brads, svarta - R1137
 
 
 

Under fotot av min dotter sitter ett tårtpapper i form av ett hjärta. På LO:n finns en brad som inte finns med på kartan från Reprint (i mitten på bilden). Den hittade jag i mina gömmor är säkert 10 år gammal eller så...


På det mönstrade papper i höger nedre hörn finns det tryckt dekoration. Texterna "cherish", "memories" och "laugh" har jag klippt ut och satte wellpapp "i hålen". Sedan satte jag fast remsorna igen, fast lite slarvigt, med häftklammer. Hos Scrap & Hobby finns Tim Holtz häftapparat Tiny Attacher Stapler från Ranger. Lite av bandet och en silvrig krona fick också vara med. Kronorna kommer i 3-pack. Stämpel-flickan fick sitta på sidan av fotot.

MVH Miaa


1 kommentar:

Monica sa...

Jag gillar lager-på-lager!