onsdag 27 februari 2008

Hejsan!

Äntligen kommer ett nytt inlägg här, mamma!!
Jag började att "scrappa" när min dotter som nu är 12 år var bäbis. Då visste jag inte att det var det jag höll på med, men jag gjorde ett bäbisalbum till henne med foton, dokumentation och minnen. Det är ju inte speciellt snyggt, så min dotter frågade om jag kunde göra ett nytt till henne. Så det håller jag på med. Jag har valt formatet 12x6 (ca 30x15 cm). Jag har gjort några fler än dom jag visar här och fler lär det bli, för albumet har måååånga fler foton.




Dom här två första sidorna är en dubbel, från sjukhuset. Jag har använt en gammal klockas visare, Penny Blacks stickers, hjärtat är en stämpel, QK Diesel siffror och QK Stiletto till texten. "Armbanden man får på sjukhuset och lappen där det står att det är en flicka mm ligger i plastfickor.


Här har jag använt QK kruka och en vinge från QK slända + fjäril till blomhjärta. Texten är QK Diesel och stiletto och en swirl. Vit penna runt.

närbild på blomhjärtat och min handstil.


Den här är från en skiss jag såg nånstans. Tyvärr har jag glömt av var, så är det nån som vet får du gärna skriva det i inlägg... QK Diesel som jag lackat med 3D-lack. Dom små swirlarna som sitter i hjärthögen och på bokstäverna är antennerna från QK slända + fjäril.


Jag blir väldigt rörd och lite ledsen när jag ser dom här bilderna. Det Idas gammelfarmor som har rest ända från Skåne för att möta sitt lilla barnbarn. Tyvärr är hon död nu, men Ida har haft förmånen att ha lärt känna henne genom sin tidigaste uppväxt, tills hon var 4-5 år!


Det var allt för denna gång!
Miaa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fösökte göra en kommentar igår, med den har inte kommit fram!
Jättefina kort du har gjort på vår lilla tjej.
Kramar Mamma

zizzi sa...

Tänk att hon har varit så liten??? Vad kul att göra om albumet....det blir sååå snyggt!
Kanske ska göra det med Alfreds bilder oxå! Om och när jag hinner ,har lust och tålamod!
Kramar Cissi

Monica sa...

Så snyggt det blir, det här albumet!