onsdag 16 juli 2008

Nu är det längesedan igen!...

... men det blir så nu i sommar! Vi har varit på High Chaparral och träffat Lucky Luke och tittat på både Vilda Western-show och Indianer som har dansat gräsdans och annat! Vi såg även när det var dans och sång i Old Mexico. När vi tog ångtåget blev vi rånade!!! Det var lite läskigt! Mao har vi varit runt hela gamla Amerikat... Jag glömde kameran!!! Hur kan man göra en sån tabbe då!!!! Men vi tog några med mobilen, hur bra dom nu blir??? Vi har inte fört över dom till datorn än... Det är väl värt ett besök iallafall, om någon nu funderar på att åka dit. Och glöm inte kameran!

Tänkte visa två sidor ur barnens (dom fick var sitt, lite olika) Påskalbum som jag gjorde med BIAen.

Först är det omslaget där jag använde ett foto som min dotter tog på våra gula Begonior vi hade i köksfönstret. Diesel-alfabetet "PÅSK 2008"


Den första sidan jag visar ser ut så här: Jag har använt dymon som textremsa. Fast egentligen ville jag ha gula remsor, men hade inget bra gult papper hemma, så jag använde mej av den röda som finns med.


På sista sidan har jag gjort en intervju med varje barn där dom fått svara på vad dom tyckte om påsken. Väldigt kul att läsa när man är vuxen!


Jag gjorde en LO i storlek 6x12 till min dotters bäbisalbum. Den är gjord efter en skiss som scrapperiet hade till en tävling som jag inte hann med att skicka in till.


Idéen till trädet fick jag efter att ha sett ett sånt i tyg. Den är uppbyggd med lager av papper. Jag gjorde en hel vanlig "molnkrona" först, sedan gjorde som cirklar uppepå och limmade dom i omlott. Om ni förstår...


Kanske kommer det mer uppdateringar här, eller inte! Vi får se...
Ha en skön sommar!
/Miaa

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!!!
Jag bara älskar trädet!!!!!!! Du är sååå fiffig!!!
Tack söta du för goa kommentarer!!! Du är verkligen omtänksam!!!

Kramar i massor!!