måndag 4 augusti 2008

Det öser ju idag igen...

Barnen är på sina rum och har en data/DS dag. Själv har jag nästan precis kommit hem från min första dag på jobbet efter semestern. Det var lugnt och skönt med få barn. Dom flesta kommer tillbaka nästa vecka.

Så var det då Skånebilderna. Idag funkar det efter en omstart av datorn...

När vi vaknade på dag 2 var bonden i full gång med att slå hö.


Det är så mysigt här vid stugan! Vi går många promenader till både hästar och kossor.


Blåklockorna finns i mängder bredvid vägen.


Humlorna surrar, getingar och bin också. Jag dödade faktiskt två gigantiska getingar inomhus på dag 2-kvällen.


Det har varit föl i hagen många år i rad. Dom är så otroligt fina!


Några gånger kan fölet få ett grässtrå och försöka tugga på, men inte varje gång för då kan det få ont i magen!


Vet inte om det syns, men en rovfågel har kretsat runt åkern och sökt efter mat...


Bor man såhär får man räkna med att det ligger bajs på vägen. Helst ska det inte bli ett fotspår i!


Dag 3 var bonden klar med allt hö.


Naturen är så otroligt vacker och vilsam här. Jag får "fotonoja"... Jag kan ta miljoner foton tror jag. Här är ett axplock. (kul jag var nu va? hihi)




Vi var i Dinoland och på Skånes djurpark också. Foton därifrån kommer nån annan dag. Kanske har jag hunnit scrappa dom innan jag lägger ut det här.

Ha det bra!
MVH Miaa

Inga kommentarer: