torsdag 7 januari 2010

En födelsedagstag till




Nästan alla våra nära och kära har tonårsbarn nu som bara önskar sej pengar, lite tråkigt, men lätt! Jag brukar köpa något godis och göra ett kort, en tag eller en påse. Denna gång var det barnens kusin som fyllde 13. Jag gjorde likadant som med tvillingarnas present, satte en tag på en twistpåse. Den här tagen blev lite enklare, men fin, tycker jag! Jag har gjort en skylt med en stämpel (tror det är Hero Arts, men är inte säker) som jag sedan har embossat med UTEE gold. På där limmade jag grungeboard-siffror som är färgade med svart distressink. Jag srödde lite UTEE gold, för att få en effekt att guldet under "smittat av sej". Själva tagen har jag skrynklat ihop, rätat ut och chalkat på med distress dyna weatherd wood, skrivit med ProMarker-penna och strött UTEE gold över namnet också. Ett snöre jag hittade i gömmorna lindade jag om och satte skylten med ett gem. Ett svart band i hålet och knöt om twistpåsen! Klart! (Tänk vad dåligt en bild kan visa ett föremål. Både den här och tvillingarnas tags är mycket bättre i verkligheten... Vill ju inte skryta, inte alls, men det är så...)

/Miaa

2 kommentarer:

Annica H sa...

En riktigt underbar tag! Jag tror att jag ska börja göra tags i "förebyggande syfte" faktiskt! Då är jag ju ute i god tid inför jul åxå! ;)
//Annica H

Michael sa...

Jag har sparat den jag fick! Skitsnygga grejer du gör!

// Michael