tisdag 23 mars 2010

Äggkartong

Det är jätteroligt att dekorera en äggkartong! Det finns en platt utsida,ett "tittskåp" på insidan av locket. Om man vill kan man göra ett helt landskap inuti, eller varför inte en hönsgård, med ägg, hönor, tuppar och kycklingar?
Jag valde att göra lite klassiskt med blommor, fjädrar, höna och kycklingar i min kartong. Jag har färgat in den med Distressdyna Mustard Seed och papper från Basic Greys Origins.

Inuti kartongen finns pappersägg som jag har målat med cracklepaint i olika färger. Jag använde band i olika former som dekoration.






Allt material finns hos Scrap och Hobby!

Här regnar det idag! Jag ska passa på att pyssla lite...
/Miaa

5 kommentarer:

Karin sa...

oj, vilket jobb du har lagt ner, den är urläcker!!!!

Cattis sa...

Ja..vilket jobb och såå himla läcker!

Monica sa...

Wow, det här måste ha tagit hur lång tid som helst! Vackert, Mia.

DesignAnnique sa...

Verkligen helläcker!

Anita sa...

Åh, vilket arbete, så vackert du har gjort!
~Anita