måndag 2 augusti 2010

När min pappa fyllde 61 år...

... fick han det här kortet.



Inspirerad av Tim Holtz, vimplar och signalflaggor!



Varje vimpel betyder en bokstav, så ordet här blir LASSE. Jag har använt Distressdynor i färgerna Barn Door (röd), Broken China (blå), Mustard Seed (gul) och Black Soot (svart) och en BlendingTool för att färga flaggorna.
Fågeln är Tim Holtz Sizzix Bigz Die Caged Bird. Den har jag färgat in med Broken China-dyna och embossat med Tim Holtz Distress Embossingpulver Broken China. Det blir en yta som känns lite som sandpapper som inte är glänsande alls, utan helt matt. Fågeln har fått ett öga av Reprint Rhinestones gröna.



Den blå skylten är stämplad med Reprint Clear Stamps Text och ordet "Grattis". Den är handklippt ur ett vanligt vitt Cardstock och färgat med Broken China. Vimpeln med "61" är handklippt och handskrivet och limmad på en Pins.



Måsen hänger på en liten skylt som också är handklippt och stämplad med en stjärna under. Stjärnan har jag i mina gömmor och är en väldigt gammal stämpel... Måsen är från YouDo Figurknappar Hit the Beach. Den påsen innehåller många fina små figurer med havstema.

Materialet från Scrap och Hobby!

Hoppas ni har en Glad, Fin och Underbar sommar!
/Miaa

5 kommentarer:

Linda sa...

Vilket härligt kort som din far har fått! Och du är väldigt duktig på att klippa alltså! :)

Maiden sa...

Superläckert verkligen!!!!

Malin sa...

Läckra detaljer...

Origami-Bokbinderi-Kort sa...

Det var ett fint kort du gjort. Jag gillar att det är lite uppbyggt eller vad man ska säga.

Blommiga Karin sa...

Inget dåligt kort din pappa fick. Jag ser att du lägger ner mycket tid och kärlek på dina alster.
Ha en skön kväll!