måndag 1 november 2010

LO med tvättlina

En sån här LO har jag velat göra länge, med en tvättlina. Det går att variera i det oändliga! Jag tror att fler såna blir aktuella, väldigt roligt att göra dessutom! Fotot på LO:n är solen, tagen med solglasögon framför linsen! Ett tips!



Tvättlinan är en vit spets och ett brunt snöre. Jag har fäst grejerna med snöre, klädnypor och brads. Fotot har en fotomatta av ett turkost papper och en bit wellpapp.



Från vänster till höger:
En nyckel utstansad i vanligt vitt papper från Sizzix Bigz Die, Hardware Findings som jag har gjort rostig genom att färga in med Tim Holtz - Distress dyna- Rusty Hinge och genomskinlig embossingdyna och UTEE CLEAR pulver, som har lite större korn än vanligt embossingpulver. På nycklen sitter en biljett ur setet Adage Tickets som jag har färgat i kanterna med Tim Holtz - Distress dyna- Broken China (blå) och Tim Holtz - Distress ink - Pine Needles (grön) samt en fjäder (finns i butiken i Sävedalen). Biljetten och fjädern sitter fast med en brad från kartan REPRINT BLÅ GLITTERBRADS. Nyckeln har jag hängt i en kedja från ett gammalt halsband.
En PORTRÄTTRAM I METALL med ett OVALT PORTRÄTT I GLAS. På ramen sitter HALVPÄRLOR vit och ett vågigt vitt band som jag färgade in med Borken China- och Pine Needles-dynorna.
En trollslända sitter i ett snöre.
Handklippt minitag med ett handklippt litet hjärta på. Hjärtat har jag glittrat med Ranger stickles Glitterlim Icicle. Jag fäste med en brad jag hittade i min låda.



Två fjädrar fästa med en brad från samma karta som ovan
En fjäril fäst med ett snöre. Fjärilen är en stämpel från INKIDO FJÄRIL MELLAN och stämplad med Versa Magic Midnight Black. Den är glittrad med fyra olika glitterlim: lila, rosa, orange och turkos. Fjärilen sitter fast med en brad från samma karta som ovan.



En liten tag jag klippt till i wellpappen. På den har jag satt en kapsyl och vingar utstansade ur Sizzix Bigz Die - Heart Wings i vit cardstock som jag färgat lite i kanterna med den blå och gröna dynan samt glittrat med RANGER - STICKLES - DIAMOND. Kapsylen är en vanlig kapsyl som jag har fyllt med en bild på en dam jag klippt ut från en kortlek som inte är komplett och DG3 ART GEL.

/Miaa

2 kommentarer:

Stephi sa...

wow vad fint, vad duktig du e!

Cornelia sa...

Vilken underbar idé! Tack för den!