måndag 8 november 2010

Presenttag med Sizzix stans; Uggla

Denna underbart söta uggla är en stans från Sizzix. Tagen har jag först stämplat med en clear embossingdyna och embossat med clearpulver. Sedan har jag färgat tagen med Distressdyna Broken China. Jag stansade ut ugglan ur ett paketeringspapper och ett turkost spillpapper. Satte dit en ros, som jag hittade i butiken. Jag tror att det kanske är Therese som gjort den med blompuncharna. I med två olika sorters band, ett organzaband och ett pärlband, i hålet. Sedan är den klar!


Först en närbild på ugglan och rosen. Här ser man den söta ugglans "fjädermönster" på magen och vingarna.



Helbild:


Allt material kommer från Scrap och Hobby!

På onsdag har superduktiga Sari en kortvikningskurs hos Scrap och Hobby. Vad jag vet finns bara en plats kvar, så skynda beställ! Det kan du göra i webshopen. All information om kursen hittar du också där.

Ha en superhärlig dag!
/Miaa

4 kommentarer:

Sabina sa...

Gud va fin! Har du något tips om enkelt pyssel nu inför jul? :D

sari hänninen sa...

ho hooooo - sicka härliga ugglor... tack för den länken... d får bli att jag kollar in den sen... men hoooo så fina saker...

jag har förresten sett en massa sköna uggleringar i olika nätbutiker... jag är enna sugen...

Monica sa...

Åh, så söt!

Cattis sa...

Vilken söt tag!! =)