måndag 30 maj 2011

Enkelt kort

Hej och välkommen till en ny vecka i bloggen! I morgon, tisdag, kommer vinnaren av Maj månadstävling att utannonseras! Otroligt spännande!

Under tiden vi väntar på detta så bjuder jag på ett enkelt konfirmationskort. Jag kan tänka mej att man kan skriva Grattis, Studenten, till Brudparet... ja, vad som helst, i kortet.




Jag har använt ett papper ur Tim Holtz Crowded Attic Paper Stash. På där har jag satt en färdig ram från Kort och Godt. Det finns fler i butiken än vad jag kan hitta i webshopen, det är väl värt en tripp till Sävedalen! Inuti ramen har jag stämplat "Konfirmation" med bostavsstämplar från Inkadinkado.



En hel knippe med röda rosor och några turkos rosor satte jag på ramen. Jag tog ur två röda rosor ur knippet för att ha på ett annat ställe på ramen. Sedan "krånglade" jag in tre turkosa i knippet för att få det så tajt som möjligt. Då ser det ut som om dom växt ihop.



Jag har också satt på lite "skrot" från Tim Holtz och en nyckel på ramen.



För att få dit glittret har jag "målat" på lim med en pensel, lite slarvigt, och sedan strött på massa glitter, som jag låtit torka innan jag skakade av det. Jag har också satt dit några hjärtbrads, en i kugghjulet och några i blommorna. För att sätta fast bradsen i blommorna har jag tagit av "benen" genom att vicka fram och tillbaka. Sedan limmade jag dit dom.

Ett enkelt och snabbt kort, om man har ont om tid...


Ha det bra!
/Miaa

Inga kommentarer: