måndag 9 maj 2011

Grattis tag till 20-åring

Hejsan!

Jag hoppas ni som var på mässan hade lika roligt som jag hade!! Underbart, med massor av inspiration, trevliga kunder och fantastiskt utbud! Jag älskar det!

Idag bjuder jag på en tag jag gjort till en kille som fyller 20 år. Han går på journalisthögskolan och älskar att skriva, så vad är inte bättre som dekoration än Tim Holtz Pen Nibs, alltså pennspetsar för rinnande bläck. På dessa står det ord, tex live, write.
Jag började med att färga en tag med Distress dynan Antique Linen och min Blending Tool. På kanterna hade jag Pumice Stone och Walnut Stain. Sedan stämplade text nere på tagen och uppe på två ställen, med en svart dyna.



Jag fortsatte med att sätta dit en remsa med filmrulle och klippte ut siffran 20 och en bit grönt papper från Tim Holtz paperstack. På det gröna pappret stämplade jag med svart dyna, "Michael", med mina alfabetsstämplar från Artemio. Sedan färgade jag kanterna precis som tagen och skrynklade det. Då får man en lite mer slarvig 3D effekt. I hålet finns två stycken gem från Tim Holtz och en lite charm med orden "Handmade with love". Lite svart, brunt och grönt organzaband i hålet blir pricken över i!



Nästa vecka visar jag en helt annan stil på tag, så håll utkik!! Pyssla lugnt!





Så här ser mitt inlägg ut på scrap o Hobbys blogg.... Med den där avatarbilden längst ner... FY, vad jag inte gillar det egentligen, men man får ju vika sej för marioteten... Nä, men det ser proffsigt ut, tycker jag, när alla har var sin sån här.

Ha det skönt!
/Miaa

Inga kommentarer: