måndag 18 juli 2011

Ett vår-likt projekt

Hej!

Idag ska jag visa er en fågelholk! Det kanske är vårens projekt, men jag tyckte så mycket om detta papper och såg med en gång att jag skulle göra en fågelholk med det! Lite somrig blev den med alla blommor.



Först gjorde jag den runda "huskroppen" genom att dela My Minds Eye Stella and Rose Family Silk Tie pappret på mitten. Sedan satte jag bara ihop kanterna så det blev en cylinder. Sedan tog jag pappret Hattie Boy Woven Stripe, baksidan, samma serie från My Minds Eye, som tak. Jag mätte ungefär hur högt taket skulle vara, i detta fallet ca 12 cm. jag klippte till en bit band på 12 cm och mätte ut mitten på papprets överkant. Satte bandstumpens ände där och tog en penna och mätte ut 12 cm för att göra en halvcirkel. Klippte ut den och mätte mitten så jag kunde göra en strut. Hoppas ni förstår!!!!, annars får jag göra en vägledning en annan dag här i bloggen. Tala bara om i kommentarerna i så fall. Jag har limmat allt med min limpistol. (scrap o Hobby har två varienter, en med sladd och en utan sladd.)



Jag klippte hål efter jag gjort cylindern, vilket såklart är ett misstag! Det enklaste måste ju vara att göra det med en cirkelstans innan man sätter ihop den... Men det gick bra så här också, bara man har en bra sax. Jag har använt änden på en klubbpinne som fågeln sitter på. Fågeln är utstansad mha Tim Holtz Sizzix-stans Movers and shapers Mini Bird and Cage. Den har fått en krona på huvudet. Det är kronan från Tim Holtz Sizzix stans Heartwings. Jag har bara rullat ihop den och haft Stickles Guld på. Det sitter en till fågel lite ovanför den första, men den har inga krona.



På vänster sida om fågeln finns det två stora vita blommor i tyg från YouDo (hittar inte just dom nu i webshopen, men liknande finns HÄR)med en skruvbrad i mitten. Där finns också en biljett från Tim Holtz Adage Tickets med texten LIVE och ett hjärta från Kort o Godt. Jag har också satt dit några blad från YouDo.



På höger sida om ingången till holken sitter en stor vit ros och en till biljett med texten PLAY. I rosens spiral sitter en nyckelknippa från Kort o Godt.



På taket finns det en stor vit ros och några små vita blommor från YouDo. Där finns en biljett med texten DREAM och en fågel. Bladen här är faktiskt från gröna blommor! Ibland är det fint att inte ha likadana blad överallt, det blir mer levande då. Jag har helt enkelt tagit gröna blommor (finns i denna påse från YouDo) och rivit isär. På taket finns också en egengjord skorsten. En cylinder med fyra "stolpar" och ett runt tak på. Det taket gör man genom att ha en cirkel som man klipper ett jack in till mitten på. Sedan bara man sätter ihop cirkeln igen, fast en millimeter, ca, in på cirkeln.

Är det några frågor, så fråga i kommentarerna, så ska jag försöka svara!


Ha en fortsatt skön och lugn sommar!
/Miaa

Inga kommentarer: