måndag 25 juli 2011

Tag med trä på...

Hejsan!

Idag är det en tag jag visar! På den finns ett spännande material: trä... Det finns några former från Kaisercraft som är gjorda i trä. Man kan göra så mycket med dom formerna! Man kan använda vilken färg som helst på, barnens vattenfärger, barnens flaskfärger, akrylfärg, distressprodukter, mm, mm, mm. Bara fantasin som sätter gränser! eller så kan du använda dom som dom är! Jag personligen tycker dom är så vackra i orginalfärg! Jag gillar verkligen när det är ljust uppepå och mörkt mellan. det gör att snirklor mm träder fram fint!

Nu till tagen:



Som tagbas har jag använt mej av en färdig tag i wellpapp. Den finns i skrivande stund enbart i den fysiska butiken, som nu är stängd den vecka och nästa. Kaiser woodenformen är en provdocka i trä som är underbart vacker. Till den har jag två vingar också från Kaiser och i trä. Det fina med dom är att dom kommer i två par olika vingar. Gå in och kika på dom i webshopen. Bara att klicka på länken. Otroligt vackra! Under provdockan har en färdig ram från Kort o Godt (liknande finns här) sin plats. Den blev väldigt dekorativ där, tycker jag.



Jag har satt en minifågel på tagen. Det är Tim Holtz Sizzix stans Movers and Shapers Mini Bird and Cage. När jag gör fåglar med sizzix stansarna brukar jag passa på att göra dom dubbla eftersom stansarna klarar flera lager med papper. Tänk bara på att lägga pappersbitarna med "räta" och sedan "aviga" sidan upp! Detta papper jag använt här är My Minds Eye`s serie Stella and Rose papper Gertie Girly Lace paper. Tim Holtz Adage Tickets, biljetter "TRUST" och "WISH" är också med. Biljetterna kommer i ett block med 96 stycken och 12 olika texter.



Bandet jag har i tagen har jag hittat i mina gömmor. Ugglan och linjalen är båda från Kort o Godt. Radhuset är en stans som är mycket längre egentligen. Det är Tim Holtz Sizzix stans som heter Townscape On the Edge. Pappret jag har stansat ut husen med är My Minds Eye Alphabet Soup Boy Zoofari.

Och med denna tag önskar jag en skön fortsättning på sommaren!
/Miaa

1 kommentar:

Emelie sa...

Vilken fin tag, gillar den massor.
Tack för din kommentar, har mistat det, skurit cirklar i ett papper o använt som min egen schablon =)

Kram // Emelie