måndag 4 juli 2011

LO från Braehus

Hejsan!
Oj, oj, vad det var längesedan jag uppdaterade här! Men nu äntligen kommer det ett inlägg.

Jag har gjort en LO med min dotter som sitter i ett fönster i Brahehus-borgen.


Jag använt mej av ett enfärgat rosa papper för att ta upp den rosa tröjan på fotot.
Jag valde att ha My Minds Eye´s papper Little Princess ur serien Alphabet soup för att ta upp borgkänlsan med kronorna. Det rosa kommer igen också. Baksidan av pappret, som har rosa prickar, går i hårets färg. Kaiser gatulampa passade perfekt i orginalfärg för att ta upp hårets färg, den också. Perfekt blond färg...



För att ta upp muren, använde jag mej av ett grått papper som jag sedan torrembossade genom att använda Tim Holtz texture fades tegel, som heter Bricked Woodgrain som ligger tillsammans med en trädstam, kan man säga. Alla Texture Fades, eller texturkuvert, kommer två och två, vilket är väldigt bra! Jag har färglagt med olika Distress dynor; Fired Brick, Frayed Burlap, Tea Dye, Pumice Stone, Wild Honey och Walnut Stain. Jag har använt så många färger för att göra ett försök att efterlikan färgerna i fönstret.



Hjärtat med vingarna är Tim Holtz Heart Wings, en stansmall som man använder med en maskin, Scrap och Hobby har två olika varianter av maskiner: en man vevar med handkraft och en som man vevar med hjälp av en knapp... Handkraftmaskinen heter Sizzix Big Shot och knapptryckaren heter Tim Holtz Vagabond. Jag har medvetet vänt på pappret med kronorna på hjärtat för att få lite mer liv i sidan. Skylten med texten "TANKAR" har jag gjort själv. Jag stämplade ordet med Artemio Bokstavsstämplar på träkloss och Distress dyna Black Soot. Jag klippte två jack i ena enden för att få vimpelkänslan.

Om man vill går det att dekorera mer på en sån här sida. Man kan ha lite rhinestones och blommor, men jag valde att vara lite mer sparsam idag.

Alla länkarna är till den bästa affären jag vet: SCRAP O HOBBY! Det bästa är utbudet, dom som arbetar där, min DT-mamma Maria, min andra plastDT-mamma Sari och att det ligger så nära mej, i Sävedalen!

Du som läser har kanske semester, eller också har du både en och två veckor kvar, men jag hoppas att du kan ta det lugnt och njuta av sommaren! Ha en skön kommande vecka!
/Miaa

Inga kommentarer: