måndag 3 oktober 2011

Fågel med metalltape

Hejsan!
Nu är det höst, på riktigt! Träden är orange, brun, röda och en del kala! Otroligt! Och snart är det HALLOWEEN också, den 31:a... Men idag ska jag bjuda på ett kort, med höstfärger och en fågel med metalltejp:



Jag har använt en vit cardstock som grund. Sedan har jag använt Distress Stain på kanterna. Det är färgerna Wild Honey och Fired Brick. Genom att blanda dom fick jag orange. Jag såg till att Wild Honey`n syns lite, det ger kortet litet extra. Det är superenkelt och smidigt att använda Stain, bara att ta av locket på Stain-flaskan och dra längs kanten... I nederkant av cardstocken har jag stämplat rutor med en clearstamp ur setet Background Basic från You Do med en embossingdyna och embossat med Distress embossingpulver Weathered Wood. Uppe i höger hörn har jag embossat på samma sätt, men med Vilda Stamps Steampunk bård nr V654.
Ovanpå cardstocken sitter en bit av ett papper från Fancy Pants. Det har jag rivit i nedre kanten och färgat in som cardstocken. Jag har skrynklat ihop det och vecklat ut för att distressa på kanter och på veck. Jag har använt min Blending Tool med Distressdyna Walnut Stain.




På kortet finns tissue tape och en filmstrip från Tim Holtz. Där finns också tre stycken blommor (finns i fysiska butiken i Sävedalen)och en kedja, Swivels Clasps, från tim Holtz. Från kedjan en metalldekoration i from av ett träd. Fågeln är gjord på en chip board jag hittade i min låda. Men det är enkelt att göra formen själv och klippa ut. Jag satte en spets läng kanten längst ner på fågeln och klädde allt ihop med metalltape. Jag tog sedan ett verktyg från ten seconds set med rundad ända och duttade ner i alla spetsens hål. För att få lite mer liv i fågeln stämplade jag hjärtan från samma set som rutorna med embossingdyna och embossade med Weatherd Wood. Jag sandpapprade tapen och färgade lite med Distressdynan Walnut Stain. Vingen är en bit spets som fanns i min låda, som jag färgat med Distressdynorna Fired Brick och Wild Honey.



Det finns också en tunn spets som var vit från början. Jag använde mina två Stains Fired Brick och Wild Honey för att färga den också.


Passa på och mys i hösten!
/Miaa

Inga kommentarer: