måndag 10 oktober 2011

SPLISCH, SPLASCH!

Hejsan alla pyssliga människor!

Idag ska jag visa en LO med min son och hans fantstiska svärd Mimal (ja, han har döpt det till det namnet...). En dag förra sommaren så lekte sonen att Mimal var såpbubblornas fiende, därav LO:n. Jag tyckte att jag ville förstärka såpbubblorna, men visste först inte hur. Så var det någon som visade mej att man kunde splascha med Distress Stainsen. Fantastiskt! Först ser du till att skumgummit i toppen på flaskan blir genomvåt av färg. Sedan bara du slår toppen mot pappret och SPLASCH! så blir det splaschar! Enkelt och snyggt, som alltid med Stains!



På LO:n har jag itne så väldigt mycket grejer. Jag har en cardstock som inte är kritvit, utan mer gråvit, som bas. Några foton som jag satt på olika höjder med 3D-kuddar i olika storlekar.



Jag har också chipboard-bokstäver som jag färgat med Stain. Det är supersmidigt med stainsen... Man bara tar av korken och gör det man ska. Jag hade inte tillräckligt med bokstäver till rubriken, så för att det inte ska synas så väldigt mycket att jag gjort några själv i vanligt cardstock, så ritade jag en lite slarvig ram runt varje bokstav med en svart penna. Det gör också att rubriken sticker ut lite på sidan. Något man bör tänka på när man skriver/ritar/doodlar på sina alster och saker är om det är en glatt yta. På mina chipboard-bokstäver är det en glatt yta, så jag tog en vattenfast penna, annars är det lätt att man gnider ut färgen.



Jag har använt en rutig stämpel från YouDo. den ingår i ett set om tre med rutor, hjärtan och prickar, perfekt som bakgrunder eller som här, under texten. You Do har fler bakgrundsstämplar. Brads i olika former är också kul och lekfullt.



Dom olika Distress Stain jag använt är Broken China (den ljusare blå), Weathered Wood (grå) och Faded Jeans (mörkare blå). För att rama in hela LO:n har jag använt den svarta pennan och gjort hörn med. Det blir lite mer, men bara lite, på LO:n. Det är ett bra trick om man känner att det fattas något. Dra några streck, men kom ihåg att visualisera först! Annars kan hela LO:n/alstret bli förstört.

Ha en skön vecka!

1 kommentar:

Blommiga Karin sa...

Härliga vattendroppar!! Kul med olika tekniker på samma gång.
Ha det gott.