onsdag 3 oktober 2012

Halloween kort

Tänk att det inte så så väldigt långt kvar till Halloween! Fem veckor, idag! För att du ska hinna med att göra inbjudningskort, välkommen-påse och dekorationer så börjar vi lite smått i bloggen redan nu.

Jag börjar med att visa ett alternativ på inbjudningkort. Jag har använt en tag som sitter på Reprints papper Autumn collection Döskallar. Jag kommer visa fler alster gjorda med resten av pappret. Baksidan är ju väldigt fin och användbar också!

Döskallar, Autumn collection, Reprint scrappapper - RP0064

Kortet är inte speciellt avancerat att göra.


Som kortstomme har jag använt Bazzils enfärgade papper Nightmist. Jag skar det pappret i mitten och vek i mitten, då får jag en stomme som är ca 15x15 cm (6x6 tum). Jag tycker att Halloween är orange, svart och lila. Så detta kortet fick en kvadrat (mäter 13x13 cm) av oranget. Det är ett papper från BoBunny som heter Burnt Orange Dot. För att ta upp den röda färgen på manteln har jag en kvadrat (mäter 14x14 cm) av Bazzil Pomegranate. En bit wellpapp, som jag bara har rivit av i lagom längd, svart spets, några knappar och en orange snöre, så är kortet klart!


För att få lite struktur och höjdskillnader i kortet har jag bara knycklat ihop kvadraterna och vecklat ut lite lätt. Sedan har jag satt lim på dom ställen som hamnar på underlaget när jag lagt ner pappret. Även tagen är limmad där underlaget går emot på baksidan.

På insidan kan man sen skriva inbjudan!
Lycka till!

Inga kommentarer: