onsdag 10 oktober 2012

Halloweenkort nummer två

Då var det dags för kort nummer 2 som jag gjort med Reprints papper Autumn Collection Döskallar. Det är lite mer avancerad, än förra onsdagens kort, men fortfarande mycket enkelt.


Jag använde samma papper som kort nummer 1 förra onsdagen:
Enfärgat Bazzil Nightmist, som kortstomme, den röda Bazzil Pomegranate, det mönstrade orange är BoBunny Burnt Orange Dot och wellpapp. Här har jag rivit en större bit av wellpappen, men kvadraterna är samma storlek som förra kortet; röd 14x14 cm och orange 13x13 cm. Jag har rivit dom färgade pappren på kanterna med min Edge Scraper för att få en ruffigare känsla. Jag har även färgat kanterna på papprerna (inte stommen) med Distress Ink Black Soot och min Blending Tool. Den cremefärgade spetsen är från mina gömmor, men HÄR finns några alternativ! Jag har också svart spets och knappar med orange snöre på kortet! Tagen är från Reprints papper (se ovan).


För att få höjdskillnader på kortet har jag inte limmat papprerna överallt, utan lite i varje hörna. Den cremefärgade spetsen är "tillknöcklad" och tagen är satt med lite lim uppe och nere.

Lycka till med dina inbjudningskort!

Inga kommentarer: