onsdag 24 oktober 2012

Pysslad pumpagubbe

Hejsan!

Jag har gjort en dekoration till Halloween mha en frigolitboll och en liten kon.


Jag målade på bollen med orange akrylfärg från Plus Color som heter just Pumpkin. Jag målade på två lager innan jag satte dit silkespapper. För att få fast pappret, målade jag dit det helt enkelt, med samma färg. Det är ditsatt väldigt slarvigt, för att få lite struktur. Jag målade konen med svart akrylfärg från Plus Color. Ansiktet är handklippt av svart cardstock, Bazzil Basics Paper Raven Trio.
Volangen runt hatten är egentligen oblekt, jag färgade in den med Distress Ink Refill Black Soot. Jag rekommenderar starkt (precis som Tim Holtz säger...) att lägga bandet (eller vad du ska färga) i en plastpåse och droppa ner färg i för att sedan röra runt utanpå påsen med fingrarna. Jag valde att ta färg med fingrarna och färga in utan påse; Jag har fortfarande färg på ena tumnageln, trots att det är ca två veckor sedan!!!!


Blomdekorationen är gjord av orange filtblommor, två i olika storlekar, en brun knapp, orange snöre, blad och snurror av skjälkar från blommor. Dom har jag gjort som spiraler mha av en tunn virknål. Jag virar ståltråden runt bara.

Dessa fina orangea blommor säljer Scrap och Hobby i sin webshop:

ORANGE BLOMMOR - YOUDO YD395836 - orangeblommor
 
 
BRUN-BEIGE HARMONY-BLOMMOR BROWN BEIGE HARMONY FLOWERS INKIDO PAPERCRAFT SCANDIN - brunaharmonyblommor
 
 

Sunshine Marianne Design rosor - RB2202
 
 
Jag hoppas du blir inspirerad att hitta på något eget, eller varför inte pyssla med barnen!
Lycka till!
 

1 kommentar:

Blommiga Karin sa...

Hej!
Söt liten pumpa. Själv har jag varit på scrapmarathon och börjat med lite julkort...Kul!!
Ha en trevlig halloweèn.