söndag 7 december 2008

Julkortstips 3

Ja, då var det 2:a advent och Lucia är om ca 1 vecka... Sedan är det en vecka till och tisdagen därefter julafton, mao 17 dagar kvar!! Vi har inte köpt en enda julklapp, dessutom har vi två födelsedagar att fira i morgon! "Vårt" mysiga, härliga tvillingpar fyller 16 år då!!!! Så fantasin på klappar och presenter flödar in i huvudet och försvinner i tomma intet... Hmmm...

Mitt 3:e julkorttips är det här: Använd enbart embossingfoldrar! Ett fint passande papper, embossa det, här är det Cuttlebugs julgran, och lite (eller mycket...)glitterlim! Jag ska lägga på lite annat också, en rosett bla, tror jag, så blir det lite mer. Jag har även tänkt att göra en i rött papper och använda grönt lim på...


Igår gjorde vi pepparkakor, jag och barnen. Jag har även provat att göra delar till ett eget pepparkakshus, på frihand, så vi får se hur det blir... Bilder kommer säkert senare!

Ha en bra vecka!
/Miaa

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt!!!
Men jag har ju ingen CB........Jag sålde den till en snygg tjej i västra Sverige. Men embossing med pistol får funka för mig!

Kram på dig och kul med tipsen!