fredag 12 december 2008

Julkorttips 4

Jag ska försöka hinna med att visa ett kort jag gjort med en tag på. Den tagen hängde på ett blockljus jag köpte till en av mina adventsljusstakar.... På det kortet finns bara tagen, band och ett bakgrundspapper i silver... Inte äkta såklart!Eftersom min kamera är kvarglömd ute i bilens handskfack, och klockan nu är 7.30 så orkar jag inte gå ut och hämta den. Idag är alltså tipset: gör det enkelt, det uppskattas ändå! Jag lägger in ett kort från förra året istället... Jag tycker oftast att det tar så lång tid att färglägga, även om det är många som tycker att det är det roligaste. Med bara helgen kvar innan alla kort ska skickas, så hinner vi kanske inte med det... På detta kortet är morivet ett bokmärke. Jag har även använt utstansat och chalkat med en brun dyna här. Att plocka isär gamla ljusmanchetter och använda allt på den, som här en trumpet, är ett spartips!


Jag hoppas jag hinner lägga ut tagkortet och kanske några andra, idag, senare, annars kanske detta är sista tipset! Det återstår att se...



"Dom som vet" om väder säger att vi ska få snökaos här... Vi får väl se om det stämmer! Jag ska till jobbet, så jag hoppas att själva kaoset uteblir! Men snö, det är roligt det! Då ska vi ut och åka pulka/sjärtlapp/påse, ja inte vet jag! En snögubbe måste vi ha också! Så här såg det ut förra året i Skåne när vi var där i slutet på januari!



Visst ser det härligt ut! Igår var vi först på Luciafirande hos E på morgonen. Han var en söt stjärngosse... Ja, bilderna ligger som ni förstår i bilen... Då snöade det lite grann. Åh, så mysigt! Sedan åkte jag och gubben till A-sås för att titta julklappar och jag hade en tid på Shiatsu´n. I A-sås var det snö minsann. När vi var klara och började köra hitåt igen, då avtog snöandet och snön på marken tills vi var här, då fanns ingenting kvar!!! Fy, vad orättvist! Så som sagt, jag vill jättegärna ha snö, men inget kaos!
Ha en bra dag!
/Miaa

Inga kommentarer: