torsdag 12 februari 2009

Hej igen!

Läste hos Badanka/Åsa den här artikeln:
http://www.expressen.se/halsa/1.1462048/meningslost-med-vitamintabletter
(Eftersom jag inte klurat ut hur jag lägger in länkar i inläggen får du kopiera och sedan klistra in i adressfältet... Vill du till Badanka/Åsa finns länk bredvid...)

Jag hävdar att ingenting som är onaturligt i matväg, alltså light och lätt och nu då efter "en tanke", vitamintabletter osv, är bättre än naturlig mat. Varför sätta i sej tex aspartam istället för vanligt naturligt socker?? Aspartam och E-nummer osv är ju praktiskt taget plast! Om man steker ex i lätta så blir det en plasthinna i pannan som fastnar... USCH!!

Något roligt:
Jag och sonen (6 år) låg i sängen i morse och orkade inte gå upp. Vi hittade på sånger/visor/låtar mha alfabetet, varannan bokstav var. E fick bokstaven Z. Innan jag hann blinka börjar han att snarka: ZZZZZZZ, psch, ZZZZZ, psch! lite trallande melodi...

Om du undrar varför min dotter inte säger/gör roliga saker, så är hon tonåring! Allt är jobbigt, tråkigt och astrist! Fast nu är hon gullig och är ute med E med förhoppningen att det iallafall går att åka stjärtlapp! Dom har med sej varm choklad och kakor, så allt är inte astrist!!

Ha det bra!
MVH Miaa

Inga kommentarer: