tisdag 10 februari 2009

Ojojoj...

...vad det är dåligt med uppdateringar här!! Jag har nu ränt runt i huset för att hitta USB-kabeln till kameran, men inte hittat den än! Den finns säkert nånstans här, men jag har några fler ställen att titta på.

Jag har iallafall hittat foton på den finaste dinosaurien som finns!! Det är min son E som har sytt den på förskolan. Han är inte riktigt typen som gillar att sitta stilla långa stunder med saker han inte riktigt tycker om att göra... Och nej, han har inte "tvingats" att göra den här, men det är ändå bra att sitta ner och göra tråkiga saker ibland! Han börjar ju trots allt i skolan till hösten och då finns det massor av saker som man måste göra, trots att det är tråkigt! "Tråkigt" är för övrigt nästan allt utom när man leker med kompisarna! E sa så här när han kom hem med dinon: "Jag har gjort raksträckorna och Barbro har gjort kurvorna!"


"Man tager vad man haver!" Det är ett foto på idéerna som finns i E:s huvud. Ett tag var hans pekpinne till hans alldeles egna DS borta.
Nu funkar inte DS:et längre, för skärmarna hade blivit smutsiga... Ja, han tvättade det i handfatet, med tvål och vatten, som man brukar göra!! Så idag ska vi iväg med I och hennes kompis, så ska E själv köpa ett nytt, med egna pengar, igen!


Ha det bra!!
Miaa

Inga kommentarer: