fredag 20 februari 2009

Nu är det dags!

För bildvisningen jag pratade om.
Först ut är en bil på engelska texture, vilket får mej att tänka struktur-yta-textil. Det är egentligen en sjal jag fått av mamma, men jag tycker den e vacker att lägga på bordet, som en lång duk. Den är supertunn, i ljusgrönt med broderade blommor på.


Nästa är min vinterbild utanför min ytterdörr. Jag tog med blixt på vår häck där som är frusen.


Så här ser E:s inbjudnignar till maskerad-kalaset ut:

Min Käja Gjanne var med på Pappersakademin i Partille. Där hittade vi Kalle med vänner på färdiga border (som jag och E klippt isär och sedan satte han på 3D-kuddar), den väldigt snyggt blåa cardstocken och dom fina godisarna-glassarna mm fanns bara ett ark av, så det köpte jag ifall E skulle gilla dom. Och han köpte hela min idé! Väldigt bra, då slapp jag att åka hem "ända" till mamma för att använda färgkopiatorn... Och ursnygga blev dom! Det såg så snyggt ut när dom stod i facken på dagis. Och ja, alla barn är bjudna, då får man lägga dom i facken!


En helt annan sak jag hittade på aftonbladet idag: Google Ocean tror att dom hittat Atlantis! Och nej, det är inte jag som tagit bilden, den kommer från google ocean och var publicerad på aftonbladets nättidning.

Rektangeln med rutmönstret är förmodligen gjort av människor och är lika stort som Wales... och ligger på botten i Atlanten väster om Kanarieöarna. Platon sa att Atlantis sjönk på ett dygn för att människorna blev omoraliska och ville göra sitt rike större osv... Det hände iallafall för 12000 år sedan... Det hade ju varit fantastiskt om dom hittat staden, men då hade ju säkert alla myter kring staden blivit motbevisade och sagorna tagit slut...

Nu ska jag äta frukost och gå till jobbet!
Ha en bra dag!
/Miaa

Inga kommentarer: