söndag 7 februari 2010

Födelsedagskort

Det är svårt att göra kort till män, tycker jag. Min äldsta morbror tycker om att fiska, så jag gjorde ett kort inspirerat av det.


Jag har färgat in cardstocken med Distress Walnutstain. Jag färgade in vanligt ritpapper med Distressink och lät det torka. Det är mesh som nät. Fiskespö och fiskar är Quickutz-dies. Spillpapper som jag har "wellpapprat" och satt fiskarna på. "Dennis" är stämplat med magnetstämplarna.



Sjögräset är en stämpel från Hero Arts som är stämplad med embossingdyna på ritpapper som jag färgat in med Distressink innan. Jag embossade med clearpulver och sedan färgat över med blendingtool-en.



Jag har sett att många dekorerar insidan av korten också, vilket jag tycker är väldigt fint. Här har jag också gjort det, jag använde sjögräset igen och chalkade med blendingtoolen direkt över, ingen clearembossing.



På baksidan satte jag lite spillpapper från kortet och skrev på det.

/Miaa

2 kommentarer:

Monica sa...

Vad härligt! Det ser ut som att du färgat in siden. Jättevackert! Fisktemat är ju roligt också. Jag håller med om att det är svårt med "manliga" kort...

sara s sa...

Så fyndigt! Kanske jag tjuvar idén av dig när jag ska göra ett kort till min fisketokige gubbe!