måndag 1 augusti 2011

Tissue tape

Hej alla semesterfirare och alla andra!!

Den här tagen fick en arbetskamrat som fyllde år. Hon är lite lila och gillar blommor och fjärilar, så vad är inte bättre att använda än Tim Holtz Tissue Tape med fjärilar på. Tissue tape är förpackade två och två med olika motiv på. Just detta packet med fjärilar kommer tillsammans med en tape med text på och heter Sketchbook.



Som tag-bas har jag använt en egengjord tag, det finns färdiga tags att köpa. Jag tycker det är bra att ha färdiga hemma, det är bara att ta fram och börja skapa på. Jag har också använt den andra tapen i packet för att fylla ut lite. Tapen är utmärkt att färga in med distressdyna och Blending Tool. Även med vattenfärger (slipa lite på innan) och alcohol inks är bra. Alco-inken ger en skarpare färg och distressdynan ger en svag färg. En spets längst ner och en fjäril med Distress Stain Dusty Concord på är perfekt! Just den här fjärilen är slut i affären, men jag är supersugen på dom här fjärilarna i trä från Kaiser!!! Tänk vad vackra och vad du kan hitta på med dom! Några rosor i lila som matchar Dusty Concord och pärlor på tråd gör pricken över i!



Texten är stämplad med Artemio bokstavsstämplar. Dom finns i både versaler och gemener. Jag klippte till textremsornas ändar och "krullade" lite med nageln genom att dra den på baksidan. Sedan är det bara att limma på där man vill ha dom. Jag tycker projektet får lite mer liv när jag "krullar till" textremsorna. Det ger en 3D-effekt.

Jag hoppas verkligen ni alla som läser här har en skön, härlig och givande stund i livet!

Ha det så bra!
/Miaa

Inga kommentarer: