måndag 15 augusti 2011

Här var det fyr!

Hejsan!
Idag vill jag visa en fyr jag gjorde av en del papper ur Maja Design Skärgårdsliv. Fyren är till min far som älskar havet. Jag gjorde den istället för ett kort, helt enkelt. Den kan ju vara mycket mer avancerad, men jag valde att göra den enkel.



Jag gjorde en cylinder av halva papperet Flaskpost. Sedan använde jag remsan på Stugan vid kusten, röd, som en bård runt. Jag har använt några andra bårder också, från samma serie. En grej som är bra på dessa papper är att remsan längst ner på papprerna har ena sidan med namn och andra sidan är en matchande bård! Kanonbra! Taket är pappret Kasta ankar och en cirkel jag har klippt ett jack till mitten på, sedan ställer man bara in hur stort man vill ha taket.



Balkongen runt har jag gjort genom att stansa ut Tim Holtz Paper Rosette stor ur det röda pappret. Två stycken rosetter krävdes, fast den ena klippte jag av lite. Staketet är egenklippt, men man kan ju använda vilken bårdpunch som helst som kan passa...



På balkongen har jag hängt en tag. Jag använde remsorna som bårder och klippte till ett eget ankare. En remsa med pappret Är och fiskar och texten Grattis, som är stämplat med Artemio bokstavstämplar finns också med.



Ha en fortsatt skön sommar! Vi kan ju hålla tummarna för att sommaren vill fortsätta länge till, men just idag vräker ju regnet ner...
/Miaa

2 kommentarer:

Blommiga Karin sa...

Oj vad du är påhittig. Dessutom måste det vara roligare att få en fyr en ett kort...:-)
Fortsatt skön sensommar!
MVH Karin

Tesa/Therese sa...

Vilken underbar fyr du har gjort. Tack för dina ord hos mig:)
Det går säkert jättebra att göra 3d provdockan med silkespapper.
Kram Tesa