måndag 8 augusti 2011

Vingar av trä...

Nu ska jag börja jobba i morgon. Det var den semestern det... Jag har iallafall vilat upp mej och hoppas ni andra som också börjar jobba har gjort det.

Idag blir det en tag till från mej. Den har jag givit bort till vår "extra dotter", vår dotters bästis.



Det är en färdig tag som bas. Det är så bra att ha färdiga hemma. Jag behöver itne tänka så mycket, det är bara att skapa på... Tagsen finns i wellpapp, vita och cremefärgade. Sedan finns det andra som är vanilla-färgade, det finns canvas och ofärgade... Massor!! Gå in i SHOPEN för en kik, eller varför inte besöka butiken i Sävedalen? Jag har använt limpistol för att fästa allt. Ibland tycker jag det är så smidigt med limpistol! Har man bråttom är det perfekt, det torkar ju med en gång! Fast det krävs att man vet var man sätter grejorna. Blommorna på tagen är klassiska Prima-blommor. Jag hittade dom längst ner i min blompåse... Bladen är inga blad, utan gröna blommor från YouDo som jag har rivit isär. Ett tips är att alltid ha gröna och vita blommor hemma. Dom gröna blir fina blad till dina egenfärgade blommor! Man kan färga blommorna med all möjlig färg. En spets längst ner på tagen ger ett fint avslut. I blommorna har jag rhinestones.



Dom här vingarna är så vackra!! Dom är från Kaisercraft och är gjorda i trä. Otroligt vackra! Vingarna kommer i två-pack. Det är perfekt att använda dom på ett vilket projekt som helst. Limmar man, som här, en biljett (baksidan på en av Tim holtz Adage tickets, kommer i ett block med 96 st!), och sedan chipboard-siffror, så blir det en 3d-effekt direkt! Jättebra! Chipboard-bokstäver är alltid bra att ha hemma. Det som är bra är att hur dom än ser ut, så kan man alltid färglägga med tex cracklepaint på. Mina jag har på tagen, finns inte i butiken, men liknande finns såklart! HÄR!


Glöm inte Månadens tävling! Den har en sluttid den 26 augusti 2011. Än är det tid kvar!
Lycka till!
/Miaa

1 kommentar:

JENNIIZ sa...

Gud så snyggt du har gjort...
Vilken piffig idé med en tag.