måndag 22 augusti 2011

Ram-tag...

... vad är det?, kanske du tänker... Det är inte ett tag som man tar tag i... Utan en tag, eller adresslapp, tror jag det svenska namnet är. Och ram-tag är helt enkelt en tag som har en stomme av en ram. Så här:

(ursäkta den dåliga bilden)



Till dessa två har jag använt mej av färdiga ramar, så kallade Die-cuts-ramar. Man kan ju också tänka sej att använda tex olika Spellbinders-stansar.



Den här ram-tagen har ett papper i ramen från My Minds Eye, serie Alphabet Soup, papper Girl little princess. Jag distressade kanterna på ramen med Distress dyna Worn Lipstick och dekorerade med en trollslända från YouDo, vit spets, en grön ros och tre rosa pistiller. GRATTIS är stämplat med bokstavs-stämplar från Artemio på en vit pappersremsa. Jag matchade färgerna på ram-tagen med paketet den skulle sitta på:



Paketet är till min moster. Hon gillar att läsa, choklad och kunna lägga torkade kryddor i små burkar! Perfekt!

Nästa ram-tag:



Den här har en helt annan stil än den första! Det är till en kvinna som fyller femtio, som älskar havet, fiske och sina rosor! Då fick det såklart bli så! Pappret i ramen är från Maja Designs serie Skärgårdsliv. Pappret heter Är och fiskar, med små söta flöten på... Chipboard-bokstäverna och -siffrorna, som passade till, hittade jag i mina gömmor. Bårderna med stjärnor resp ankare är faktiskt en bit på remsorna längst ner på olika papper ur Skärgårdsliv. Det är en finurligt bra idé som Maja Design har, att man ska kunna använda även remsorna. Det gör jag ändå, för ofta är det vita remsor, som man kan använda som på tagen ovan. Ett gäng med röda rosor och ett rött sidenband gör pricken över i!


Glöm inte av Månadens tävling hos Scrap o Hobby! Slutdatum är 26 augusti!

Ha det bäst!
/Miaa

1 kommentar:

Blommiga Karin sa...

Verkligen fina ram kort du har gjort. Verkligen fint namn på ditt havs kort...:-) Snart börjar pyssel tider inomhus. Kanske lite kort...Tack för tipset!//Karin