söndag 9 december 2007

2:a Advent



Jaha, så var det då 2:a advent och bara två veckor kvar... Några julklappar till är på gång, åtminstone i huvudet. Det är skönt. Måste bara ta den där dagen då vi ska in till stan och fixa det hela!!
Den här ljusstaken fick jag av min snälla mamma för 2 år (tror jag) sedan i födelsedagspresent. Då var den dekorerad med två röda riktiga äpplen, två blockljus och röda miniäpplen runt om. Jag vet inte hur bilden syns, men några av miniäpplerna har jag använt i år. Dom sitter på pappersremsor med noter. Pappersremsorna och paketen (som också finns där) satt på gamla ljusmanschetter jag hittade i min advent-låda. Mossan hämtade jag och min son i vår gräs- (eller jag menar moss-) matta när det var mörkt ute. Han fick ta med en ficklampa och så gick vi på "moss-letar-jakt". Väldigt spännande!

Jag har gjort två nya DT-kort med den nya "Wilma med paket, stor" -stämpeln från kortmakaren.se. Det är två enkla "Välkommen på kalas"- kort.



Det här första har en vit kortstomme med mönstrat papper och Wilma stämplad med rosa dyna på ett vitt papper. Bara klistrat rätt på. Väldigt enkelt och lätt, även barnen kan det. Jag har haft Stickles glitterlim i rosa som prickar, Wilmas hårband och bandet i paketet för att glittra till det lite.



Detta är utsidan på det andra kortet. Här har jag använt mej av DT-teamets skiss som vi fick i förra materialpaketet. (Det är Lina som gjort skissen.) Det är tre olika mönsterpapper i rutor som bakgrund på den blå kortstommen. Jag har stämplat Wilma med den rosa dynan och sedan embossat med ett clearpulver. Barnkalas-stämpeln ser egentligen ut som på bilden under. Jag har satt färg med dynan bara på ordet och sedan embossat. Tre rosa knappar och en brun penna sätter pricken över i (tycker jag då...). Wilma och barnkalas-skylten är ditsatta med 3D-kuddar.



Här har jag stämplat hela barnkalas-stämpeln direkt i kortet och sedan embossat. Jag skrev med en glaze-penna för att "matcha" den embossade lite glansiga stämpeln. En mörkare nyans på pennan får det att se lite mer "levande" ut och inte så platt. Wilma "själv" (eller jag menar min vänsterhand...) har skrivit under.

Ha en bra 2:a advent!

3 kommentarer:

sophia sa...

Vaaa? Har ni mossa på eran gräsmatta?????? Hehe

Fina kort, gillar verkligen upplägget på det undre. Får
nog fara till Kortmakaren och
köpa den stora Wilmastämpeln,
följer du med på tisdag?

Kram på dig!

Sophia

Anonym sa...

Hej Miaa,
moster här....
Kul att du har egen blogg.
Synd att inte jag en dator, så jag kunde visa vad du har fått din talang ifrån!!!!!!!
Du är JÄTTEDUKTIG!
Kram och puss från
mig och Chai.

Monica sa...

Vilken fin blogg du har! Det är så kul att "tjuvkika" in hos andra tycker jag. :-) Kram!