fredag 14 december 2007

Demo. hos Kortmakaren

På måndag den 17/12 mellan 16-21 är det demodag hos Kortmakaren i Floda. Tina kommer att "dema" färgläggning. Hon kommer även att färglägga de nya papperna från Prima coh det blir visning av hur man färglägger med glazepennorna.
Allt är såklart kostnadsfritt! Det bjuds på glögg och pepparkaka!
De 20 första som kommer får en julklapp.



Jag har scrappat var sin akrylkula till min sons "fröknar" på förskolan. Det är lite annorlunda mot korten man kanske gör i vanliga fall. Jag såg att någon gjort det i "Scrapbooking mm"-tidningen, så jag prövade. Det var jättekul att göra och roligt att ge bort! Så här blev dom:








I kulorna finns en akrylvägg som man scrappar på. Jag har använt mej av mönstrat papper som jag limmat på plattan, ICA-påse-papper till skyltar och utstansade fernkvistar (som jag fått av snälla och gulliga Sophia! Tack!). Bandet som kulan hänger i ska egentligen vara i porslinsängeln, men jag tyckte det blev stort inuti kulan så jag satte en sytråd i ängeln och bandet som upphängning istället. Min son skrev sitt namn själv på skyltarna. Hjärtarna är i filt och dom vann jag i ett inläggslotteri på Gudrun`s blogg: http://papirbloggen.blogspot.com. Hon och några fler tjejer har designat var sin serie med papper. Jag fick ett av varje som Gudrun designat och en liten påse med band, spets, knappar, dessa filthjärtarna och en labelholder!! Jätteroligt och urfina papper! Ett av dom har jag använt här, bild nummer 4 och 5. Tack Gudrun (igen)! Allt i akrylkulan har chalkade kanter med chest nut-dyna.

Ta det lugnt i helgen!!

1 kommentar:

gudrun sa...

Å, så fine julekuler du har lagd! :)
Selvsagt kan du legge link til bloggen min her hos deg, det er bare koselig. Tusen takk! :)
Og fortsatt God Juletid!